20.06.2012

Markus Zusak "Złodziejka Książek"

Wybaczcie, że dopiero dziś i, że tak krótko, ale nie mam ostatni głowy, żeby robić cokolwiek. Zaczynajmy:



Pierwsza książka recenzowana przeze mnie, zaczynam ambitnie, bo ta pozycja, mimo, że polecam ją również młodszym, do najłatwiejszych nie należy.

"Rok 1939. Dziesięcioletnia Liesel mieszka u rodziny zastępczej w Molching koło Monachium. Jej życie jest naznaczone piętnem ciężkich czasów, w jakich dorasta. A jednak odkrywa jego piękno – dzięki wyjątkowym ludziom, których spotyka, oraz dzięki książkom, które kradnie."

***

 "Kiedy narratorem czyni się Śmierć, a tematem Holokaust, można spodziewać się kłopotów. Markus Zusak radzi sobie jednak znakomicie. To nie są wspomnienia, »Złodziejka książek« nie rości pretensji do oddania historycznej prawdy, tylko raczej - historycznej sprawiedliwości. Wysiłek godzien zastanowienia". 
~Jarosław Lipszyc, poeta i publicysta



***
Markus Zusak pisze o małej istotce rzuconej w paszczę drugiej wojny światowej, Holokaustu, Hitlera i ulicy Himmelstrasse w miasteczku Molching, oto kolejny autor, który pisze o wojnie, ale sam w niej nie zabijał. Nie chce jednak moralizować, ani znęcać się kolejny raz nad Niemcami. Na swój, powiedziałabym, ciekawy sposób przybliża nam opisywane czasy i Śmierć jako postać bardzo ludzką i, jak sądzę, bliską, ocierającą się o nas nadzwyczaj często, a to daje do myślenia.




 Do tego tytułu warto zajrzeć, myślę nawet, że mimo jej prawie połowy tysiąca stron warto przeczytać ją nawet po raz drugi, czy trzeci, jak zrobiłam to ja.


Na koniec optymistyczne słowa Śmierci:
 „Proszę, bądźcie spokojni, mimo mojej wcześniejszej groźby. To tylko takie strachy na Lachy. Nie stosuję przemocy. Nie ma we mnie podłości. Jestem skutkiem.”

16.06.2012

Becca Fitzpatrick ,,Crescendo''

A oto i kontynuacja bestsellerowej powieści ,,Szeptem'' -  ,,Crescendo'' :)

W pierwszej części wiele się działo, ale druga to dopiero potęga! O.o




,,Kiedy nie wiesz, komu wierzyć,
ufaj tylko sobie.

Patch to wielka miłość Nory. To także jej Anioł Stróż. On uratował jej życie, ona wyrwała go z otchłani potępionych. Są sobie przeznaczeni.
Jednak Patch wydaje się zamieszany w niewyjaśnioną śmierć ojca Nory. Dziewczynie grozi śmiertelnie niebezpieczeństwo....

Tajemnice budzą niepokój, niepewność przeradza się w strach. ''

Dreszczyk? Haha to nic! xD To co dzieje się w książce... to dopiero jest fantazja :)


Przygody, zagadki, dramaty, rozstania, o boże xD
Wszystko czego nastoletnia dusza zapragnie ^^

Może piszę tak małostkowo.... cóż dopiero wstałam ^^ Ale książka jest na prawdę warta czytania. :)
I oczywiście tak jak w pierwszej części książki jest podobna ilość rozmów i teksty opisującego.
Nie wiem co moge jeszcze powiedzieć. Osoby które przeczytały ,Szeptem'' na pewno z chęcią sięgną po ,,Crescendo'' .

Na prawdę bardzo w całego serca polem tę sagę. Jest na prawdę wciągająca. Cud na cudy :)
Pozdrawiam! :)

10.06.2012

Za mało pieniędzy i czasu !

Robię tyle rzeczy na raz, że zaraz przepale sobie mózg xD Malowanie paznokci, nauka tekstu na zakończenie szkoły, pisanie bloga +  jeszcze muszę obrobić zdjęcia kota ^^
Jakiś dziwny ten dzisiejszy dzień ^^
Ale jest fajnie^^

Poznałam kilka fajnych osób dzisiaj na photoblogu, a oto jedna z nich :

http://www.photoblog.pl/lovatox3/125100023/

Skromnie miło i przytulnie. Czyli tak jak trzeba! :)


Na photoblogu można podejrzeć dobór ubrań, pozy do zdjęć, a nawet przerabiając swoje własne fotki można sugerować się na tych podanych u Lovatox3 :) (sama pewnie nie raz skorzystam ;p )

Atmosfera na blogu jest cudowna! Można rzec ,,żyć nie umierać'' ^^

Serdecznie zapraszam! Oraz oczywiście pozdrawiam :)


Jak pewnie zauważyliście bloga prowadzę z koleżanką ^^
Kat, mangowiec tak jak ja. Rasa wymierająca powoli ^^
Myślę nad tym czy jeszcze nie zaprosić mojej przyjaciółki z Poznania,
Ma podobny gust do mnie. Co innego jeśli chodzi o ubiór xD ^^
Nadal nie widzę różnicy między kolorem łososiowym a jasnym różem xD
Ciekawe rozmowy by tu wychodziły ;p

Dzisiaj nie mam siły na pisanie notek, więc postanowiłam, że wstawię kilka zdjęć mojej kotki Nali... może wstawię coś swojego ^^ Zobaczymy :)

///Jakieś półtorej h później xD///

Nadal przerabiam zdjęcia paznokcie pomalowane... kot nakarmiony... na prawdę, czy ja jestem jakaś dziwna bo karmie kota łyżką? XDD

  A oto kilka zdjęć mojej kotki :)






Słodziak xD
Jak śpi i mordki nie piłuje xD



Tak, a to ja xD
Jakiś czas temu.
Obecnie mój były
wtedy jeszcze mój ^^
 robił mi sesje zdjęciową.

Z tyłu widać to co dzieje się na mojej ścianie,
pod piętrowym łóżkiem na którym śpię
^^


Ach, wspomnienia.
Trochę jeszcze boli, ale już zaczyna mi przechodzić.
Teraz już mi włosy podrosły...i to ho ho xD

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

To by było chyba na tyle... 

Ale nie!
Mam nowinki nie z tej ziemi xD
Byłam ostatnio w empiku i jeszcze można dostać pierwszą część ,,Szeptem'', o której ostatnio pisałam,
a dzisiaj na allegro dzięki mojemu tatusiowi kupiłam
wszystkie 4 części Zmierzchu
za 64 zł + przesyłka.

Książki w stanie dobrym, jak wiadomo, książka niszczy się bardzo szybko. 
Ale jednak książka z empiku kosztuje 39 zł... więc.
Nie oszukujmy się

Opłaca się kupować książki na allegro! :)
Jeszcze będę chciała kupić ,,Zmierzch i historia''
Bardzo mnie to ciekawi szczerze mówiąc ^^
Do tego jeszcze wszystkie części ,,Upadli''
Moja przyjaciółka(ta w/w ^^) czytała powiedziała, że jak dla mnie będzie jak najbardziej.
Myślałam jeszcze o ,,Klątwa Tygrysa''
 
http://kanapowicz.blogspot.com/2012/06/colleen-houck-klatwa-tygrysa.html
Polecam!
:)

Sporo jest książek na tym świecie.
A tak mało pieniędzy i czasu T_T


Czas zakończyć tą notkę. Jutro rano trzeba wstać, SZKOŁA wzywa ^^

さようなら :)
Sayonara :)
Dobranoc  :)




08.06.2012

Becca Fitzpatrick ,,Szeptem''

Jestem przeziębiona, cała poobijana (rower mi spadł na nogę) ale szczęśliwa bo mamy 1:1 z Grecją ^^ i byłam na zakupach z biedronce i mam cukierki xD Znowu nadeszła noc, a z racji tego, że mi się nudzi napisze notke o kolejnej książce która bardzo przykuła moją uwagę i jest bliska memu sercu. Jest to pierwsza z książek jakie kupiłam.  

Obawiam się, że nie nadążę czytać książek(ani autorzy nie nadążą ich wydawać) jeśli co dziennie będę opisywała jakąś ale to dla mnie bardzo miłe uczucie móc podzielić się z innymi swoimi odczuciami względem tego co kocham :)


2. Becca Fitzpatrick ,,Szeptem'' .


,,Szeptem'' to pierwsza część trylogii. Jest tak samo dobra jak 2 następne części ,, Crescendo'' oraz ,,Cisza'', o których napiszę następnym razem. Jak czytałam wcześniej recenzję tej książki w internecie osoba pisząca dobrze napisała ,, Większość z nas na własnej skórze odczuła skutki zaraźliwej choroby trawiącej w ostatnich latach półki księgarni i bibliotek. Wampiry, demony, duchy i anioły na dobre rozsiadły się na stronicach powieści przeznaczonych dla młodego (choć nie tylko) czytelnika. '' (http://www.portal-pisarski.pl/readarticle.php?article_id=17434)

A wszystko zaczęło się od ,,Zmierzchu'' pasuje tutaj moim zdaniem najlepiej, ale nie uciekając od tematu. ^^


,,Szeptem'' to opowieść o miłości, tak prawdziwej i pięknej, że z chęcią stała bym się oblubienicą takiego upadłego anioła jak Patch. Zagadki, tajemnice, ten dreszcze emocji. Czytając tę książkę nie mogłam robić niczego innego. Miałam chwile wolnego czasu nie siadałam do komputera, MUSIAŁAM dowiedzieć się, co dalej przydarzy się głównej bohaterce, Norze i jej upadłemu. Ba nie mogłam spać nie poznając zakończenia rozdziału. To chyba jednak świadczy o tym, że książka jest na prawdę dobra i wciągająca.


,,Czasem zdarza się miłość nie z tego świata. Naprawdę, nie z tego świata...

Patch jest tajemniczy i zabójczo przystojny. Nic dziwnego, że szesnastoletnia Nora ulega jego urokowi. Niemal natychmiast w jej życiu zaczęły dziać się rzeczy, których nie da się wytłumaczyć. Chyba że...
Chyba że, ktoś wie, że znalazł się w samym środku bitwy. Bitwy, którą od wieków toczą Upadli z Nieśmiertelnymi. O Twoje życie.

Ale cicho sza... Są tajemnice, o których mówi się tylko szeptem.''

Tymi o to słowami zachęca się czytelnika do sięgnięcia po książkę i zajrzenia na pierwszą stronę. Tam zaraz czeka na nas dreszczyk emocji:

,, Bóg bowiem nie oszczędził aniołów,
którzy zgrzeszyli, lecz strąciwszy do otchłani,
umieścił ich w mrocznych lochach,
aby byli zachowani na sąd''.  
2 P2,4

Sama osobiście nie wierze w Boga, a w biblii (jak byłam młodsza bardzo wierzyłam i kochałam) nadal nie mogę znaleźć momentu opisującego upadek aniołów... Katechetka powiedziała, że to jest zapisane w jakimś liście czy coś, bo nie jest to, aż tak ważne żeby miało znaleźć się w całej przypowieści. Podała mi gdzie jest to zapisane... Nadal nie mogę znaleźć! ... -.-"
Często śmieje się, że gdy już zabraknie mi książek wartych uwagi to przeczytam Biblie ^^

Żeby nie wyznać tego co dzieje się w książce może napisze, że z początku książka jest trochę zagmatwana. Było mi trudno zrozumieć o co chodzi i cały czas mnie to gryzło, potem w dalszej lekturze i w dalszych częściach wszystko się ładnie wyjaśniło. Może byłam zbyt zmęczona czytaniem po nocach, żeby załapać o co chodzi, ale z tego co pamiętam książka była w kilku momentach bardzo niejasna.

Dobrym podkładem muzycznym też przy okazji powiem, są spokojne piosenki z taką ,,mocą'' np. piosenka Linkin Park - What i've done. Mi ta piosenka kojarzy się z jakąś przygodą, z emocjami. Test piosenki nawet pasuje trochę do treści książki. ^^ (http://www.tekstowo.pl/piosenka,linkin_park,what_i_ve_done.html)

Książka jest pisana od strony Nory, to ona opowiada co przeżywała, co czuła, jak to wygląda z jej punktu widzenia. Rzadko zdarza mi się czytać książki w których to facet jest ,,narratorem''. Może dlatego, że wszystkie książki jakie czytam napisane są przez kobiety xD

Cóż mogę jeszcze dodać. Książka lekka lecz w niektórych momentach nie wytrzymywałam z emocjami ^^ Pół na pół teksu ciągłego/opisującego i rozmów.

Moim zdaniem wydane 32,90 zł na ta książkę nie poszło na marne :)


A to link do mojego photobloga, stąd dowiecie się o mnie czegoś więcej ^^
http://www.photoblog.pl/arikaayanami/124920270/veda-jako-kuc.html




07.06.2012

Ewa Barańska ,,Kamila''

W domu tworzę małą bibliotekę książek dla młodzieży i nie tylko. W większości to bestsellerowe książki kupowane zaraz po wydaniu, które utrzymywały się na liście bestsellerów ,,New York Times!''.

W tej notce podam jedną z książek wartych przeczytania, którą już trudniej dostać w sklepach takich jak empik. Od razu piszę, że w empiku zawsze można zamówić książki, które już nie widnieją na półkach, bądź można je zakupić na allegro.pl nawet czasem trochę taniej. Ja osobiście wole kupować książki w sklepie, jestem wtedy pewniejsza w jakim stanie je kupuję. Mogę też podpowiedzieć, że w internecie można poszukać e-book'a. :)

Książka na pierwszym miejscu nie jest książką najlepszą czy moją ulubioną, lecz tą którą najłatwiej mi opisać.

1. Ewa Barańska ,,Kamila''


Jest to książka polska na co wskazuje samo imię i nazwisko autorki.
Książkę czyta się łatwo. Jest pisana bez gwary, najprostszą polszczyzną.

,,Kamila, uczennica renomowanego liceum, popełnia samobójstwo. Pierwszą reakcją otoczenia jest szok i niedowierzanie. Każdy zadaje pytanie, dlaczego tak się stało. Wydaje się, że dziewczyna zabiła się bez powodu... Diana, z którą Kamila usiłowała się spotkać tuz przed śmiercią, postanowiła rozwikłać tajemnice zmarłej koleżanki. Nie jest to proste. Refleksje nasuwające się podczas dociekania prawdy ukazują i Kamilę, i klasę w zupełnie nowym świetle. I nie jest to prawda piękna.''

Tą książkę przeczytać może każdy; młodzież, która dzięki lekturze będzie wiedziała kiedy z ich znajomymi dzieje się coś złego jak i dla dorosłych, którzy dzięki temu będą potrafili jakoś zaradzić takim sytuacjom.
Książka przybliża czytelników do realiów świata, opisane jest tu popełnienie samobójstwa przez samotną, chichą dziewczynę, o której nikt nic nie wie. Jeśli rozejrzymy się na pewno znajdziemy kilka takich osób w szkole jak i w pracy.

Książka jest bardzo dobra chociaż nie przepadam za polskimi autorami. Jedynym minusem książki jest to, że zakończenie jest podane jak na tacy. Książka rozwija się powoli, a koniec spada na nas jak grom z jasnego nieba tak jakby autorka nie miała już siły pisać zakończenia...

06.06.2012

Witajcie! ^^


Cześć wszystkim :)
 
Jestem Arika, a to mój blog na którym będę pisała recenzje książek i będę opisywać Anime warte obejrzenie i Mangi warte przeczytania. Ten blog jest stworzony dla tych starszych jak i młodszych. 

Warto też dodać, że będę tu opisywała codziennie sytuacje które mogą spotkać każdego. Jak już mówiłam. Chciała bym żeby ten blog był dla wszystkich. A problemy... cóż, ma je każdy :) 


Może krótko się przedstawię. 

Moje prawdziwe imię to Wiktoria, bardzo je sobie cenie :) Jestem Warszawskim mangowcem, molem książkowym(i nie chodzi tu o naukę ^^), a na co dzień staram się byćniezwykłym człowiekiem. Trochę przeżyłam, jak każdy mam humorki. Jestem najnormalniejszym człowiekiem tylko odrobinę się wyróżniającym.

Moje hobby nie trudno sie domyślić to manga i anime, muzyka, fotografia i czytanie. 

Nie mam rodzeństwa... ale mam kotkę Nale ^^ na cześć żony Simby. 

To by było na tyle jeśli chodzi o wprowadzenie do mojego osobistego świata :)